MISSZMOKIDZ

MISSZMOKIDZ

Sunday, May 9, 2010

menikam jiwa...

today aku nk tulis kt blog ni pasal peristiwa petang td...
aku terpkir betapa beruntung nya adik bongsu aku...n betapa kecian nya that boy yang aku nmpak td....
sejenak aku memikirkan tentang kehidupan aku dan owang lain....
petang tdi aku g antar adik aku blik asrama...alah budak sekolah teknik... nama adik aku wawa...beruntung nya adik aku ni blik hostel wlaupun dekat ada gak akak n bakal abang ipar yang akan menghantarnya pulang ke asrama dengan selamat sejahteranya..
nk jadikan cerita petang td JB hujan lebat sekali dengan petir yang sabung menyabung...belum campur jem agi....so bila da sampai kt hostel, my hubby pun cari lah pot yang best untuk turun kan my sister supaya x kena hujan n x basah dan kesihatan nya x terancam kerana dek ujan tersebut...memandang ujan terlalu lebat dan aku pun nk terkucil.. aku pun turut membantu my sister antarkan pakaian sekolah dye yang sudah digosok licin ok....BanYAk lak 2 bukan ckit....
yelah...sebelum smapi Hostel agi minah 2 da membebel tkut baju nyer basah....biasalah student asrama, mane leh suka2 nk iron bju g kan... So, aku sedaya upaya lah memastikan bju 2 x basah n renyuk... dah aku mengorban diri ku untuk dibasah terkena titik hujan di susur gajah yang bocor itu.... dan yang pling penting,aku da ceroboh masuk asrama adik aku...YELAh...kan orang luar x blh masuk asrama.... BEBEkal rasa Kecintaan kepada adik bucuk aku 2 ...aku redah gak...hahaha.... macam wat salah besar jek... ( pstttt.... JANNAh terlibat skali tau dalm situasi ni...)
so da stel suma nya n slpas sudah meninggalkan bekas di hostel tersebut..aku pun kena beransur bergerak untuk ke terminal larkin..memandang aku nk kena pulang ke kuALa Lumpur dengan CIK JANNAH....semasa otw dan keadaan masih hujan lebat...tiba2... my hubby menunjukkan satu budak lelaki yang basah lencun redah hujan dengan memegang beg bju di tangan dan yang sure memang da basah...ya ALLAh tergamam sekjap rasanya...KESIAn ngan budak 2...berjalan seorang diri dalam hujan yang lebat siap kilat berdentum2 untuk pulang ke hostel dengan cepat..yelah budak2 hostelkan kena pulang sebelum 5.30 petang... tp tergamak dye meredah ujan berjalan sejauh lebih 1 kilommeter...itu yang aku nmpaak jek...yang aku x nmpak...x thu lah....kesian sangat..nape dye x nk naik cab eh??? mungkin x cukup duit @ cab x de @ tkot lambat sampi ke hostel...aku terpkir kalo lah dalam beg baju 2 baju sekolah nya yang basah lencun,dye terpaksa membasuh n mengeringkan bju sebelum esok..kalo x, nt KEna MARAh x paki Baju sekolah...kadang2 cikgu x faham atau saje wat x faham situsi sesorang murid..mengenai budak lelaki 2...
kalo lah duit menjadi maslah...sangat kecian pada NYA...sanggup meredah ujan untuk belajar...semoga Allah memberi Rahmat pada nya...
tp aku harap budak itu x kena demam dan sihat pada esok hari supaya dapat meneruskan pelajaran nya...
sebenarnya aku nk sampaikan beruntungnya adik aku itu..aku x sampai nk biarkan dye basah sedikit...x sampai hati nk dye bersusah2.... beruntung sangat Adik aku 2...n aku harap dye akan belajar bersungguh2... jangan menghampakan kami sekeluarga....
itu saje nk aku sampikan..maaf lah aku x pandai nk menyedihkan ayat2 ni..cukuplah aku da luahkan ape yang aku rasakan....rasa sangat KECIAN kt budak 2...
bye...

0 Comments:

Post a Comment