MISSZMOKIDZ

MISSZMOKIDZ

Wednesday, April 28, 2010

salam kawan2....
sudah lame jari-jari ini tidak bergerak di atas keyboard ini untuk menaip di blog yang x seberapa..hi.....kekeringan idea dan ketidaan masa...hi...konon BUSY Lah..

tiba-tiba plak ada benda nk story n di kongsi bersama....memandangkan aku sedang mencari ilmu dalam bidang keusahawanan apatah lagi peluang dari Mara untuk membuat satu perniagaan,so aku nk kongsi ctr...
skunk ni aku busy menulis rancangan perniaagaan yang ingin aku wat setelah tamat belajar bulan 8 ni...
so....APAKAH PERNIAGAAN Yang aku rancangkan ..hihihi............jeng...jeng....
ADALAh... RAHSIA!!!! sebb ape RAHSIA ??
untuk menjaga dari di curi idea..hihi....

ape yang aku nk kongsi kesusahan untuk membuat rancangan perniagaan...
klo kita banyak duit,kita sebenar boleh upah konsultant untuk merancang RP kita tp adalah lebih baik kita sendiri yang lakukan supaya kita tahu selok belok ape yang kita inginkan....

banyak aspek yang kita hendak teliti sebelum memulakan perniagaan... dari segi kewangaan ,pekerja,produk,pesaing dan yang penting LOKASIyang kita hendak jalan kan perniagaan....kebanyakkan kejayaan sesebuah perniagaan selain dari pemasaran adalah faktor lokasi yang penting....LOKASI...LOKASI....LOKASi...( ayat dari en.Halim manager MYDIN)...aku amik ayat 2...hihi...
and aku pun pUSING lalat nk Cri location....;.BUrrrrrrrrrr...pening....
alamk tiba2 ade gangguan untuk menulis lak....sambung nanti lah......
bye...see u nanti!!!!

0 Comments:

Post a Comment